Saturday, February 13, 2010

IBUKU PERGI UNTUK SELAMANYA........




Tanggal 5.2.2010.....jam 6.15 pagi...sewaktu selesai solat subuh,aku dikejutkan dgn berita ibuku sudah pergi dijemput ilahi.trerduduk aku seketika.alam terasa hening dan sunyi baru kemarin aku pulang menghantar meehoon sup atas permintaan arwah yang hanya demam biasa.Airmataku mengalir tak henti henti,ibuku kini tiada lagi.Takkan dapat ku dengar lagi suara lembut ibu mengejutkan aku bangun untuk solat disubuh hari bila pulang ke kampung,takkan ku dengar lagi suara ibu mengajak aku makan bersama sama,takkan dapat ku nikmati lagi kemanisan air tangan ibu menyediakan juadah untuk kami......hancur luluh hatiku mengenangkan ibu yang sentiasa mendahulukan kami dalam apa jua keadaan biarpun keletihan.Ibuku yang lemah lembut dan penuh dgn kasih sayang.Terkilan nya aku kerana masih belum puas mengembirakan hati ibu.banyak perancanganku yang tak kesampaian.Sebak hatiku melihat pakaianmu ...alangkah tenang nya wajahmu......ibu .......aku kini bagai hilang tempat berpaut.......hingga saat ini semangatku bagai ikut pergi bersamamu.......doaku agar kau tenang disana....semuga rohmu ditempatkan disisi orang orang yang beriman......alfatihah.......

3 comments:

  1. Salam takziah.....8hb lepas genap 100 hari ayah saya pergi......kita kena kuatkan semangat yer mama.....

    ReplyDelete
  2. Innalillah wa-inna ilaihi raji’un – Truly to Allah we belong, and truly to Him shall we return.. alfatiha wat arwah ibu

    ReplyDelete